Droom niet je hele leven, maar leef je dromen!

Happy Thanksgiving!

Dear all,

I am thankful for this moment, that I can celebrate Thanksgiving with my American family. Thankful for my American family that they have given me thisopportunity to live in the most amazing city on earth for seven months. I am thankful for all my friends that I have met inNew York and always make me laugh. Thankful for my own family who are always there for me in good and in bad times. And most importantly, I am thankful for my little man who has changed my life forever! So thank you all@Thanksgiving in New York

Afgelopen donderdag was het dan eindelijk Thanksgiving. Voor de Amerikanen is het een feestdag en iedereen is dan ook vrij. Naar je familie toe gaan, kalkoen eten en denken aan de dingen waar je dankbaar voor bent. Daar staat Thanksgiving voor. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik deze feestdag heb kunnen meemaken op een echte Amerikaanse manier met een Jamaicaans tintje.

De kalkoen was klaar, appeltaart gebakken en we waren klaar om te gaan. Riel en Donielle hadden mij uitgenodigd om thanksgiving te vieren met de familie van Donielle. Zoals jullie misschien al weten is Donielle Jamaicaans. We gingen naar het huis van haar moeder in Queens. Onderweg zag je alleen maar auto's volgeladen met kalkoenen en liep iedereen over straat om andere familieleden op te gaan zoeken om samen stil te staan bij deze bijzondere dag. Ik heb een erg gezellige avond gehad in Queens. We waren ongeveer met vijftien mensen en iedereen had eten meegenomen. Kalkoen, ham, zoete aardappelen met marshmallows, verschillende soorten groentes en pompoentaart. Ik zelf had een oer Hollandse maar oh zo heerlijke appeltaart gebakken. Op het moment dat iedereen binnen was en het eten op tafel stond, gingen we in een grote kring staat en hielden elkaars hand vast. Het is traditie tijdens deze feestdag dat iedereen nadenkt over waar je dankbaar voor bent en het vervolgens even kort aan elkaar verteld. Ik zei dat ik dankbaar was voor dit moment. Dat ik thanksgiving mag vieren met mijn Amerikaanse familie. Ook dat ik dankbaar ben voor Riel en Donielle dat zij mij deze kans hebben gegeven om voor zeven maanden in New York te wonen. Op het moment dat ik het vertelde kreeg ik een brok in me keel. Wat fijn dat ik deze familie heb leren kennen en dat ik deze dag bij hun mag zijn, maar wat zou ik toch graag willen dat papa, mama en Anouk hier even kunnen zijn. Een heel dubbel gevoel, maar het was ondanks dat een hele bijzondere dag. Dus..Thanksgiving vieren in New York: gedaan!

Nu Thanksgiving geweest is, is heel de stad druk bezig met Kerstmis. Aankomende woensdagavond gaan de lichtjes van de kerstboom voor Rockefeller Center aan. Dit is ‘De Kerstboom' in New York. Ik kijk zo uit naar dit moment! Ik ga samen met Cooper naar Manhattan en Riel en Donielle komen daar ook heen. Er is altijd een show en het schijnt dat er altijd bekende artiesten optreden. Ben benieuwd en foto's volgen!

Ik ben inmiddels overgestapt van weken naar dagen tellen totdat ik weer naar huis ga (41). Het zijn een paar moeilijke dagen geweest en ik heb heel veel heimwee gehad. Gelukkig houdt New York mij op de been. Ik krijg elke keer weer tranen in mijn ogen als ik door het kerstachtige Manhattan loop. Schaatsbanen, kerstbomen, overal kerstliedjes en alle bomen zijn verlicht. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien! En dan heb ik ook nog New Years Eve on Times Square samen met Lisinka in het vooruitzicht. Ik leef echt mijn droom. Ondanks de heimwee probeer ik echt nog van elke dag, elke moment samen met Cooper en van elke warme chocolademelk van de Starbucks te genieten. Voor ik het weet ben ik alweer in dat kleine Barendrecht. Maar op het moment dat ik op het vliegveld in New York door de douane ga en die geweldige stad achter me moet laten denk ik maar dat bijna niemand kan zeggen: New York is mijn tweede thuis!

Carpe diem!

Liefs, Esmee

Reacties

Reacties

Anouk

I am thankful that I have a sister like you! I am proud of you allerliefste zussie.
Gelukkig hebben we hier nu ook een Starbucks in Rotterdam, kan je nog even aan New York denken als je samen met mij daar een chocolademelk drinkt ;-) Hier is de stad ook verlicht, maar dat kan nooit zo mooi zijn als in New York. Ik ben ook de dagen aan het tellen! Dikke kus, ook voor Cooper, en geniet nog van je kleine man. X

Anouk

I am thankful that I have a sister like you! I am proud of you allerliefste zussie.
Gelukkig hebben we hier nu ook een Starbucks in Rotterdam, kan je nog even aan New York denken als je samen met mij daar een chocolademelk drinkt ;-) Hier is de stad ook verlicht, maar dat kan nooit zo mooi zijn als in New York. Ik ben ook de dagen aan het tellen! Dikke kus, ook voor Cooper, en geniet nog van je kleine man. X

Christa

Thank you for being my daugther!

En ik weet zeker dat ik op 6 januari meer straal dan al die lichtjes in New York...

Marijke Broeke

Hoi hoi

Ik denk dat ze jou ook vreselijk zullen gaan missen hoor net zo als jij hun gaat missen, dus geniet nog maar van die laatste weken daar in kerstsfeer.

Groetjes en een dikke knuffel, Marijke

Diny

Haai Esmee,

We lezen elke keer weer van je enorme avontuur. De laatste lootjes wegen zwaar, maar met nog een mooie feestmaand en de komst van je nichtje gaat het vast wel lukken. Veel plezier en geniet van deze laatste dagen in NY.

Lieve groeten ook voor de kleine knul.

XXX
Diny, Rinus en Martin.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active