Droom niet je hele leven, maar leef je dromen!

Zing, geloof, dans, geniet, lach, werk en bewonder!

Lieve allemaal,

Na een aantal weken mag ik dan eindelijk het grote nieuws vertellen! Cooper krijgt volgend voorjaar een broertje of zusje. Donielle is op dit moment 13 weken zwanger. Wat vind ik dit leuk! Wat is het moeilijk om dan straks weg te gaan! Dit is zeker niet de laatste keer dat ik in New York ben. Ik vind het heerlijk om straks weer naar Nederland terug te gaan, maar ik ga snel terug om die kleine te bewonderen!

De afgelopen weken hebben Cooper en ik weer van alles meegemaakt. Pannenkoeken gebakken, een indoor playground in Williamsburg en naar het transit museum geweest. Wat hebben we weer gelachen samen. Toen we onderweg waren naar de metro om naar het museum te gaan gebeurde er iets super gaafs. Opeens stonden we midden op een filmset in onze eigen straat in Brooklyn. Toen ik de straat in liep zag ik allemaal vrachtwagens staan en ik dacht dat het voor een feest was, maar het was voor een film die ze aan het opnemen waren. In mijn straat..Hoe vet is dat! Ik ben heel erg benieuwd wat voor film het is en als hij uitkomt ga ik hem zeker kijken. En het allerleukste...ik heb weer een bekende celeb gezien; Mila Kunis. I love New York so much!

Zoals jullie allemaal wel zullen weten komen de presidentsverkiezingen eraan. Er is in elke krant, op elke televisiezender en in elk tijdschrift wel iets te lezen over de verkiezingen tussen Obama en Romney. Afgelopen dinsdag vond het eerste debat plaats in Denver. Dit is een groots spektakel voor de Amerikanen. Totaal 60 miljoen kijkers! En ik was er één van. Riel en Donielle hadden een aantal vrienden uitgenodigd om het met z'n allen te kijken. Ik heb het eerste half uur gekeken naar het debat en heb het daarna opgegeven. Ondanks dat mijn Engels hier met sprongen vooruit gaat, kon ik het debat tussen Obama en Romney niet goed volgen. Af en toe hoorde ik woorden die ik kon begrijpen, maar het hele verhaal eromheen was te moeilijk. Ik ga van de week een tijdschrift kopen waarin het hele debat nog een keer staat geschreven. Dan kan ik het rustig op mijn gemak lezen en zal ik het waarschijnlijk beter begrijpen. Riel vertelde mij de volgende dag dat Romney sterker was dan Obama tijdens het debat. Op internet werd geschreven dat het aan de debat leider lag. Iedereen zegt wat anders, maar ik weet wel dat ik vind dat Obama president moet blijven. Goooooooooooobama!

Vandaag is het nog maar twee weken en dan komen eindelijk mijn ouders naar New York. Nu gaat het echt opschieten! Verder geniet ik nog steeds van de stad en van Cooper. Vandaag zijn we gezellig samen naar de speeltuin geweest. Van de glijbaan, klimmen op de rekken, rozijntjes eten en een liedje zingen. Want daar houdt Cooper wel van. Kijk maar bij video's. If your happy and you know it...

Vanaf volgende week ga ik dan ook eindelijk werken op het kinderdagverblijf. Ondanks dat nog niet alle formulieren klaar zijn, kan ik toch gaan starten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn en of er nou veel verschil ismet een Nederlands kinderdagverblijf. We gaan het meemaken!

Afgelopen week heb ik ook weer Salsa les gehad en het was weer fantastisch! Vanavond is de dansschool open voor iedereen die wilt komen dansen. Ik ga natuurlijk ook even een kijkje nemen. Dansschoenen aan en swingen maar! Na de dansles van afgelopen week ben ik naar Eva toe gegaan. We zouden die avond gezellig wat gaan drinken in Soho, Manhattan. Eenmaal bij Eva aangekomen was er nog een vriendin van haar. En in het café kwamen we nog meer au pairs tegen. Uiteindelijk zaten we gezellig met acht meiden in het café. Super gezellig! Via via leer ik weer allemaal nieuwe mensen kennen en dat is zo super gaaf. Het leuke eraan is, is dat iedereen uit een ander land komt. Spanje, Panama enFrankrijk. Leuke vakantieadressen toch?! Hihi

Op dit moment gaat verder alles goed met mij. Af en toe wel dagen ertussen dat het me allemaal even te veel is. Slecht slapen, Nederland missen, veel te doen en natuurlijk de zenuwen voor als mijn ouders komen. Ik kijk dan terug op het moment dat ik door de douane liep op Schiphol. Ik weet nog precies hoe ik me voelde op dat moment; kan ik dit wel? ben ik hier sterk genoeg voor? Ik besef nu pas dat ik het gewoon heb gedaan. Gewoon doorlopen, niet nadenken en geloven in jezelf!

Every day may not be good, but there is something good in every day!

Liefs,

Esmee

Reacties

Reacties

christa

1 van de 60 miljoen...en toch zo onbeschrijfelijk uniek en bijzonder!

Monique Antuzzi

Hoi Esmee,

Wat fijn dat je het zo geweldig hebt. Tof dat je
Mila Kunis hebt gezien. Moest even op google kijken wie het was ook al weer is en natuurlijk kennen we haar van 'That's the 70's show'.
Reken maar dat je ouders ook uitkijken naar het moment dat ze je jou weer in hun armen kunnen sluiten!

“Enjoy the little things, for one day you may look back and realize they were the big things.”

Groet,
Monique

Marijke Broeke

Lieve Esmee

Ik sluit me aan bij wat je moeder schrijft elke keer als ik een verhaal van je lees moet ik slikken want wat heb ik een bewondering voor je.

Liefs Marijke

Andre

He Esmee, schitterend wat je allemaal meemaakt daar. En wat je moet bedenken als je een mindere dag hebt: die hebben wij hier ook hoor. Dus liever een minder dag in NY als op school (-:

Anouk

Nog maar 89 dagen... :p Kussie van je zussie

opa bas en oma jeanne

lieve esmee
je kan er bijna een boek over schrijven van het geen
je ons mee laat beleven fantastisch.
oma heeft inmiddels het vingerhoedje van anouk
gekregen en heeft op haar mobiel foto''s van amerika
laten zien ook van cooper geweldig kusjes opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active