Droom niet je hele leven, maar leef je dromen!

50 things I like about New York

Lieve Allemaal,

Waarom besef ik het toch nog steeds niet? Elke ochtend wakker worden in Brooklyn, op 15 minuten afstand van Times Square, lekker luieren in Central park en ontbijten bij de Starbucks op 5th avenue. De laatste tijd vliegen de dagen echt voorbij. Ik ben alweer bijna 2 maanden hier. Wat betekent dat ik er nog 5 heb te gaan. Ik sta er niet echt bij stil wat ik op dit moment allemaal aan het doen ben. Dat is waarom ik een lijst heb gemaakt met 50 dingen die ik leuk vind aan New York. Ik wil later op dit avontuur terugkijken met het gevoel dat ik van elk moment heb genoten. Ik hoop dat ik het nu eindelijk een beetje ga beseffen dat ik mijn droom leef.

50 things I like about NYC:

  • Zumba onderaan de Brooklyn Bridge
  • Breakfast in Bryant Park
  • Zonnen op het strand van Coney Island
  • Picknicken met Eva in Central Park
  • Winkelen op 5th avenue
  • 'S ochtends wakker worden bij de Starbucks met een heerlijke warme chocolademelk met slagroom
  • 'S avonds naar Times Square gaan om de mooie lichtjes te zien
  • Het uitzicht op de skyline van Manhattan vanaf The Brooklyn Heights promenade
  • Het heerlijke weer! 30 graden
  • De mooie huizen in Brooklyn met een trap als ingang voor de deur
  • De hiphop shows die jongeren geven in de Subway
  • De kinderen van The Irving daycareschool
  • Winkelen op Lexington avenue
  • Samen met Cooper naar het Aquarium op Coney Island gaan
  • Een bagel met cream cheese eten voor lunch
  • De Amerikaanse dollar dat heel erg lijkt op monopoly geld
  • De Ikea in Brooklyn waar ze hetzelfde verkopen als in Nederland
  • Hierdoor het gevoel hebben dat Nederland echt niet zo ver weg is
  • I love the subway! Veel beter dan het openbaar vervoer in Nederland
  • Gratis film kijken in Prospect Park
  • Op trip gaan met de kinderen van The Irving daycareschool
  • Het uitzicht vanaf Top of the Rock
  • Winkelen bij de Forever 21 op Times Square
  • Samen met Cooper naar The Bronx Zoo gaan
  • En vervolgens samen met Cooper op een kameel rijden
  • Die heerlijke toeristen winkeltjes op Times Square
  • Dunkin Donuts uiteraard!
  • Winkelen bij Century 21 op Wall street
  • Fashionweek in September
  • In elk café en restaurant wifi hebben
  • Mijn eigen kamer in Brooklyn die me doet denken aan mijn eigen kamer in Barendrecht
  • De Salsa Salsa dance studio in Brooklyn waar ik vanaf September salsa les ga nemen. Joepie!
  • De gele taxi's die je echt overal ziet
  • The Target (een soort supermarkt) op Atlantic avenue
  • De Starbucks die bijna op elke hoek van de straat zit
  • Het uitzicht op The Brooklyn bridge als je met de Q subway rijdt over The Manhattan bridge
  • Lopen over The Brooklyn bridge
  • Een watertaxi nemen vanaf de Ikea in Brooklyn naar Manhattan.
  • The H&M! Die overal zit in New York
  • De films in de bioscoop die hier al lang draaien en in Nederland pas over een jaar uitkomen.
  • Naar een musical op Broadway gaan
  • The new years eve ball zien op Times Square
  • De gele schoolbussen die Cooper helemaal geweldig vindt
  • Op playdate gaan samen met Cooper
  • Dat niemand hier wacht totdat het stoplicht op groen gaat. Behalve de toeristen dan haha
  • Het gevoel hebben dat ik een echte New Yorker ben
  • Samen met Riel en Cooper naar het EK voetballen kijken in een café
  • Alles is hier veel goedkoper
  • Het nieuwe park op Ground Zero
  • Het gevoel hebben alsof je elk moment in een film leeft

Verder gaat alles goed hier. Heimwee dagen zitten er nog steeds tussen, maar gelukkig weet ik er goed mee om te gaan. Dit weekend ga ik niet naar het Summercamp. Dat betekent dus lekker veel naar Manhattan gaan en...er proberen zoveel mogelijk van te genieten.

Live in the moment!

Liefs,

Esmee

Reacties

Reacties

opa bas en oma jeanne

lieve esmee
goed dat je er zo van geniet wees maar blij dat je zulk

mooi weer hebt hier is het regen en nog eens regen
als je in de gelegenheid bent kan je voor oma kijken
voor een vingerhoedje souvenier liefs opa en oma

Andre

ik ben helaas weer terug en zit zelf op het Da Vinci nu )-:

Groeien doe je vooral door de moeilijke situaties heen dus beschouw de momenten met heimwee als heel leerzaam!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active