Droom niet je hele leven, maar leef je dromen!

Let it snow, let it snow, let it snow

Lieve allemaal,

Weer een moment om nooit te vergeten. President Barack Obama is op 6 November herkozen als President van The United States of America. Yes he can! Met z'n allen zaten we uren voor de televisie. Wordt het Obama of toch Romney? Het was een spannende race en er kon nog van alles gebeuren. Uiteindelijk werd er bekend gemaakt dat President Barack Obama de staat Ohio voor zich had weten te winnen. Toen was het duidelijk...Four more years voor de President. Het was één groot feest hier in huis. Een aantal uren later na de bekendmaking hield Mitt Romney zijn speech en feliciteerde daarin President Barack Obama. Daarna was het tijd voor de President. Een moment van kippenvel, saamhorigheid en vele tranen voor het Amerikaanse volk. Het was een speech die nooit vergeten zal worden en die veelbelovend was voor de toekomst van Amerika. Oftewel for America the best is yet to come!

De lijst met dingen die ik wil doen en zien in New York wordt steeds korter. De presidentsverkiezingen, gezien! Een kalkoen eten op Thanksgiving, ga ik doen! New Years Eve on Times Square, bijna! En..sneeuw in Brooklyn! Afgelopen week heeft het voor het eerst gesneeuwt in New York. Ik was aan het werk op het kinderdagverblijf en ik was klaar om Cooper op te gaan halen. Ik liep naar buiten en het was helemaal wit. Zo ontzettend mooi! Weer iets dat ik van mijn lijstje kan afstrepen. Alhoewel de sneeuw weer snel weg was hebben Cooper en ik toch nog een sneeuwpop kunnen maken. Wat was hij aan het genieten en wat vond hij het koud. Hij probeerde de sneeuw aan te raken en elke keer zei hij weer in het Nederlands; oeh het is koud! De laatste tijd gaat het zo goed en praat hij elke dag alleen nog maar Nederlands tegen mij. So proud of him!

Inmiddels zijn de laatste twee maanden in New York aangebroken. Nu ik weet dat ik bijna naar huis ga is de heimwee groot. Eigenlijk zou je verwachten dat je in de eerste maand last hebt van heimwee, maar nu ik mijn familie pas weer zie als ik thuis ben is de heimwee nog veel erger. Ondanks dat probeer ik er nog extra veel van te genieten. Want ik weet heel zeker dat ik straks binnen een week weer terug wil. Ik hou zoveel van deze stad. Altijd druk, overal taxi's en het gevoel alsof je ieder moment in een film leeft. Het is een stad die voor altijd in mijn hart zit en voor mij mijn tweede thuis is. Home sweet home! Ik heb nooit spijt gehad dat ik dit avontuur alleen ben aangegaan. Als ik naar een foto van mezelf kijk voordat ik vertrok naar New York, dan herken ik mezelf niet meer. Voor me gevoel ben ik zo veranderd en heb ik zoveel geleerd. Ik had dit voor geen goud willen missen!

Ik probeer niet te veel te denken aan de dag waarop ik terug vlieg naar Nederland. Ondanks dat ik graag naar huis wil zal heteen moeilijk afscheid zijn. Wat ga ik Cooper missen! Elke keer weer als hij mij een knuffel geeft of als hij op me af rent als ik hem ophaal van het kinderdagverblijf, probeer ik er echt bij stil te staan en er zoveel mogelijk van te genieten. Mijn kleine grote liefde.

Natuurlijk vind ik het ook super dat ik weer mijn familie zie. Dat ik weer met mijn zussie naar Amsterdam kan gaan, bij opa en oma een kaasbroodje kan gaan eten, met mama boodschappies doen op het dorp en achterop de motor bij papa. Nog maar 57 dagen...

Never let the things you want make you forget the things you have!

Liefs,

Esmee

Reacties

Reacties

Christa

Als ik hoor en lees wat jij allemaal beleeft is het net of ik als een klein kind vol bewondering voor een enorme sneeuwbol sta en de magie van New York zie.

Probeer die magie te blijven zien en als het soms moeilijk is....even schudden.

Oma Ria

Hallo Esmee

Wat leuk dat je ook sneeuw hebt gehad, wij gelukkig nog niet hoewel het wel kouder wordt. Je zal Cooper best missen maar dan zijn wij er weer, nog 48 dagen en dan zien we je weer, wij kijken er naar uit. De groeten van Opa en van ons een dikke knuffel I love you

Lisinka

Lieve Esmee,

Sinds ik weet dat ik naar je toe kom, lees ik je verhalen met nog meer bewondering. Wat moet het daar super zijn! Ik heb al een heel beeld voor me...
Samen gaan we genieten van jou laatste en mijn eerste dagen in NY!
Misschien kan ik je heimwee een beetje wegnemen.
Ik zie ons al door NY lopen, schaatsen, eten, shoppen, champagne drinken en vooral genieten!
De laatste weken ben ik iedereen jaloers aan het maken dat "ik" over nog maar 33 dagen midden in NEW YORK sta... samen met me nicht.
Heb er super veel zin in!
Ik ben aan het aftellen.....

Dikke kus en een knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active