Droom niet je hele leven, maar leef je dromen!

Travel is the only thing you buy that makes you richer!

Lieve Allemaal,

Auw, wat heb ik een spierpijn! Maar wat is het ontzettend gaaf! Sinds twee weken ben ik begonnen met Salsa lessen op een dansschool in Brooklyn. Na een lange tijd kon ik eindelijk weer mijn dansschoenen aan. Salsa Salsa dancestudio zit op Atlantic Avenue. Dit is een straat in Brooklyn waar allemaal winkels zijn en er is een groot basketbal arena. De lessen zijn elke zaterdagavond van zes tot acht en het gaat heel erg goed. Ik kan het iedereen aanraden om lid te worden van een vereniging als je voor langere tijd in het buitenland verblijft. Je hebt hierdoor meer het gevoel dat je echt leeft in de stad waar je woont en je leert weer nieuwe mensen kennen en dat is erg leuk. I've had the time of my life!

Met mij gaat het voor de rest allemaal goed. Op de meeste momenten denk ik bij mezelf; wauw, leuker dan dit kan het echt niet worden! Maar dan gebeuren er steeds weer nieuwe dingen waardoor ik gewoon echt mijn droom leef. Op mijn weblog heb ik een video staan van het nummer ‘Living in the moment'. Dit nummer is van Jason Mraz en betekent heel veel voor mij. Laat alles wat gebeurd is achter je en leef in het moment! En dat ga ik zeker doen op 11 December, want dan zit ik in Madison Square Garden bij het concert van Jason Mraz. Een droom die uitkomt!

Maar dit hele avontuur in New Yorkzou natuurlijk niet kloppen zonder my little man! Cooper is op dit moment erg verkouden, maar hij blijft dat heerlijk vrolijke kereltje waar ik zoveel van hou. Afgelopen week zijn we voor het eerst samen gaan fietsen. Het was wel even wennen, maar het is gelukkig allemaal goed gegaan. Wat vond hij het toch heerlijk achterop de fiets. In New York is het verplicht om een helm te dragen als je gaat fietsen. Als je ooit in New York geweest ben dan kan je dat pas echt begrijpen. Overal taxi's die gewoon door rood rijden, toeterende auto's en overstekende toeristen. Ook al zie je er net uit als Bob de Bouwer, je voelt je wel veel veiliger daardoor.

De dagen vliegen hier echt voorbij en op zaterdag en zondag ben ik altijd vrij. Dat betekent dus heerlijk uitslapen, salsa les en...leuke dingen doen samen met mijn vriendin Eva. Afgelopen weekend zijn we naar Governors Island geweest. Vanaf pier 6 gaat er een gratis ferry naar het eiland. Governors Island in New York is een klein eiland net voor Manhattan. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht op Manhattan en er is een groot park. Het was leuk om een keer gezien te hebben. Ik kan weer iets van mijn lijstje afstrepen@Things to do in New York City.

Langzamerhand beginnen de blaadjes van de bomen te vallen en wordt het echt herfst. Alhoewel er nog dagen tussen zitten met 26 graden. I love it! Ik kan niet wachten totdat de herfst voorbij is en de winter begint. Winter in New York betekent...kerstversiering door de hele stad, de grote kerstboom voor Rockefeller Center and New Years Eve on Times Square. Ik heb al de eerste winkel met kerstballen gespot en Macys is ook al druk bezig met de kerstafdeling.

Maar.....eerst nog natuurlijk mijn lieve papa en mama die naar New York komen. Nog maar 24 dagen en dan gaan Cooper en ik samen naar het vliegveld. Het wordt een topweekie!

Ik ben nu inmiddels over de helft en dat geeft zo'n raar gevoel. Aftellen om weer naar huis te gaan en om Goodbye te zeggen tegen Cooper. Ik kan nu al met volle overtuiging zeggen dat ik geen moment spijt heb gehad van de dag dat ik door de douane liep om in me eentje dit avontuur aan te gaan. Zoveel geleerd, zoveel lieve mensen ontmoet en zoveel nieuwe ervaringen rijker. Ik had het voor geen goud willen missen.

Travel is the only thing you buy that makes you richer!

Liefs,

Esmee

Reacties

Reacties

Christa

Het is fijn op deze manier een beetje met je mee te reizen. En dat wij over drie weken `live` jouw droom kunnen meebeleven is helemaal super! Jij telt de dagen, wij de uren.....nog 571....

Olga

Lieve Esmee,

Ik ben trots op je !!!

Dikke kus, Olga

Andre

He Esmee, dat klinkt allemaal weer super. Geniet er van en hopelijk gaat het snel lukken met het kinderdagverblijf van Cooper.

maatstaf@gmail.com

Je wordt echt een wijs wijffie!
Zie mijn email van 26-09 kus Beppie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active